Studia pedagogiczne… i co dalej?
CZYLI JAK SIĘ ODNALEŹĆ
NA RYNKU PRACY

PRAKTYCZNY PORADNIK
DLA STUDENTÓW,
ABSOLWENTÓW I NAUCZYCIELI
Wydawnictwo:
EDU-ARTE Łódź 2009
ISBN: 978-83-929038-0-2
liczba stron: 109
Cena: 24,90 zł
zamów nasz poradnik
zobacz co jeszcze
Dzięki tej książce dowiesz się:
  • jak planować swoją karierę zawodową
  • jak, gdzie i kiedy szukać pracy w zawodzie i poza oświatą
  • jak napisać skuteczne CV i list motywacyjny
  • jak przygotować pedagogiczne portfolio
  • jak rozwijać własne zasoby i doskonalić warsztat pracy
  • jak wdrażać innowacje pedagogiczne
  • jak opracowywać projekty edukacyjne
  • jak realizować działania z zakresu oświatowego Public Relations
  • jak tworzyć własne publikacje
  • Wstęp
    Rozdział I
    Poszukiwanie pracy
    1.1. Wybór miejsca pracy
    1.1.1. Gdzie mogę pracować, czyli moje kwalifikacje
    1.1.2. Gdzie chcę pracować, czyli moje oczekiwania
    1.1.3. Pięć kroków wybierania miejsca pracy
    1.2. Etat, umowa o dzieło czy własna działalność?
    1.3. Poznawanie specyfiki placówki
    1.4. Aktywne metody poszukiwania pracy
    1.5. Praca w "otoczeniu" oświaty
    1.6. Praca poza systemem oświaty
    1.7. Jak zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy w zawodzie
    1.7.1. Aktywność podczas studiów
    1.7.2. Podejmowanie działań po ukończeniu studiów
    1.7.3. Miejsca i formy zdobywania pierwszych doświadczeń zawodowych
    1.7.3.1. Praktyki studenckie
    1.7.3.2. Wolontariaty
    1.7.3.3. Działalność w organizacjach społecznych
    1.7.3.4. Praca podjęta w czasie studiów
    1.7.3.5. Odbywanie stażu
    1.8 Tworzenie dokumentów aplikacyjnych
    1.8.1. Curriculum Vitae (CV)
    1.8.2. List motywacyjny
    1.8.3. Formatowanie i archiwizowanie dokumentów aplikacyjnych
    1.8.4. Pedagogiczne portfolio
    1.9. Kiedy szukać pracy?
    1.10. Wybór oferty pracy
    Rozdział II
    Zaczynam pracę
    2.1. Pierwszy dzień w nowej pracy
    2.2. Budowanie pozytywnych relacji z podopiecznymi
    Rozdział III
    Kreatywny wychowawca, nauczyciel, terapeuta
    3.1. Zasoby i warsztat pracy pedagoga
    3.1.1. Podnoszenie kwalifikacji - formy i kierunki
    3.1.2. Samodoskonalenie
    3.1.3. Organizacja warsztatu pracy
    3.2. Planowanie i realizacja działań innowacyjnych
    3.2.1. Istota innowacji w oświacie
    3.2.2. Projekt edukacyjny jako metoda wdrażania innowacji
    3.2.2.1. Forma projektu
    3.2.2.2. Planowanie projektu
    3.2.2.3. Treść projektu
    3.2.2.4. Zasady realizacji innowacyjnych projektów
    Zakończenie
    Wybrane placówki doskonalące nauczycieli